Klachten
Heb je een klacht over het doen of (na)laten van het College voor Toetsen en Examens (CvTE) of het gedrag van een van onze medewerkers? Lees dan onderstaande tekst.
Over onze klachtenprocedure
Ben je niet tevreden over iets wat het CvTE of een medewerker van het CvTE heeft gedaan of juist niet heeft gedaan, dan nodigen we je uit om eerst je vragen aan ons te stellen en je opmerkingen aan ons door te geven via het contactformulier of door ons te bellen.
Als je met ons antwoord niet geholpen bent kun je gebruikmaken van onze klachtenprocedure. In dit document vind je een formulier dat je kunt gebruiken om een schriftelijke klacht per post in te dienen. Je kunt je klacht ook aan ons mailen of ons daarvan telefonisch op de hoogte stellen.
Waar kun je een klacht over indienen?
We kunnen geen klacht behandelen die niet over ons gaat of als je de mogelijkheid hebt om een bezwaarschrift in te dienen of beroep in te stellen. Van ons als CvTE mag je een oordeel verwachten over een klacht over een gedraging van ons tegen jou. Dit oordeel kan niet gegeven worden als je klacht niet gaat over het CvTE, maar bijvoorbeeld over het beleid van de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap of over een andere instantie. Ten slotte mag de gebeurtenis waarover je een klacht wilt indienen niet langer dan een jaar geleden hebben plaatsgevonden. Als we je klacht niet in behandeling kunnen nemen of geen oordeel kunnen geven, dan word je hier schriftelijk over geïnformeerd.
Over onze klachtregeling
Het CvTE heeft een klachtregeling vastgesteld met regels over hoe wij omgaan met het behandelen van een klacht die wel aan ons gericht is.